onsdag 27 februari 2013

BANAN FREAK

Jag är ju ett litet banan freak. Banan är den frukt jag tycker mättar lite, att äta ett äpple på tom mage gör bara att jag får magknip. Banan går ju att ha till det mesta (enligt mig) en del tycker jag är lite knäpp men mina godaste och bästa banantips är följande:

Naturell yoghurt med skivad BANAN, kanel och hör och häpna, kokosflingor. Jag har länge ätit denna kombination men utan kokos. Igår fick jag tips om kokos på Linns blogg. Jag provade det imorse och det var super gott! Ett alternativ om man inte vill äta mackor till frukost. Jag försöker dra ner på att äta mackor. Gröt hatar jag och müsli är jag inte heller förtjust i. Det är oftast väldigt mycket socker i müsli också.




Mitt andra lite nyttigare banan tips är keso, BANAN och kanel. Passar också som frukost men ännu bättre som lite mellis.




Sedan mitt allra bästa tips, som dock inte är lika nyttigt är att rosta vitt bröd. Bre på smör så det smälter och sedan lägga på skivad BANAN. Så gott! Kanske som helg frukost ;)




Mitt sista onyttiga banan tips är pizza med BANAN och curry, låter äckligt men det är smaskens!




1 kommentar:

  1. Fy fan va äckligt med banan på rostad macka. Jag kan köpa de två första. Men de sista två, fy bubblan så vidrigt. Lika vidrigt som flygande jakob. Kram

    SvaraRadera